Gasoline Revival Grängesberg 2022 – Klassregler

i

Klass: Vintage - tävlingsfordon gjorda främst för bana (t.o.m 1949)

Totalt 25 st tävlande

 Fordon

  • Fordon upp och t.o.m 1949
  • Tävlingsfordon gjorda främst för bana
  • Bilen kan vara gjord av andra eller nyare delar än de ursprungliga, men det är viktigt att karosstypen inte ser nyare ut än 1948.
  • Utrustad med pre 49 motor och drivlina, diagonaldäck. Inga moderna fälgar.
  • Tänk så här: Skulle min bil passa in på en bild som togs någon gång mellan 1920-talet och början av 60-talet?
  • Synliga tävlingsnummer – minst 20 cm höga (Man ansvarar själv för att märka sitt fordon- måla eller dekal)

     Förare

    • Tidstypisk, heltäckande klädsel (gäller även för depåpersonal)
    • Hjälm/Huvudbonad, handskar
      Som förare ansvarar man för sin egen säkerhet och avgör därmed nivån på sin klädsel

     Övrigt:

    • Material i depån ska vara tidstypisk som möjligt eller döljas
    • Enbart handelsbensin
    • Inget bränsleläckage (visst oljeläckage ok men man sanerar själv efter sig). 

     Vid ansökan skickar du bilder på fordon till maria@gasolinemagazine.se och gärna bild på förare iklädd avsedd tävlingsklädsel. Urval och godkännande sker löpande.

    i

    Klass: Hot Rod RCS - traditionella rods enligt RCS´s reglementet (t.o.m 1937)

    Roadster club Scandinavias reglemente

     Totalt 15 st tävlande

     Fordon

    • Traditionell old school american Hot Rod – 1937 eller äldre, roadster eller cabriolet.
    • Bilen kan vara gjord av andra eller nyare delar än de ursprungliga, men det är viktigt att karosstypen inte ser nyare ut än 1937.
    • Utrustad med sidventilsmotor, diagonaldäck. Inga moderna fälgar.
    • Tänk så här: Skulle min bil passa in på en bild som togs någon gång mellan 1920-talet och början av 60-talet?
    • Synliga tävlingsnummer – minst 20 cm höga (Man ansvarar själv för att märka sitt fordon- måla eller dekal)

       Förare

      • Tidstypisk, heltäckande klädsel (gäller även för depåpersonal)
      • Hjälm/Huvudbonad, handskar
        Som förare ansvarar man för sin egen säkerhet och avgör därmed nivån på sin klädsel

       Övrigt:

      • Material i depån ska vara tidstypiskt som möjligt eller döljas
      • Enbart handelsbensin
      • Inget bränsleläckage (visst oljeläckage ok men man sanerar själv efter sig). 

       Vid ansökan skickar du bilder på fordon till maria@gasolinemagazine.se och gärna bild på förare iklädd avsedd tävlingsklädsel. Urval och godkännande sker löpande.

      i

      Klass: MC klass Stall Lindblads (T.o.m 1931)

      Totalt 10 st tävlande

      Fordon:

      • Fordon upp till 1931
      • Ska vara förberedd för tävling
      • All utrustning ska se tidsmässigt korrekt ut
      • Utseendemässigt tidstypiska däck, m.a.o. inga moderna profiler/mönster
      • Minst en fungerande broms
      • Synliga tävlingsnummer – minst 20 cm höga (Man ansvara själv för att märka sitt fordon)

      Förare:

      • Tidstypisk, heltäckande klädsel (gäller även för depåpersonal)
      • Hjälm, googles, handskar, kängor
        Som förare ansvara man för sin egen säkerhet och avgör därmed nivån på sin klädsel

      Motor:

      • Enbart handelsbensin
      • Inga lösa delar
      • Inget bränsleläckage (visst oljeläckage ok men man sanerar själv efter sig).

      Övrigt:

      • Material i depån ska vara tidstypiskt eller döljas

      Vid ansökan skickar du bilder på fordon till maria@gasolinemagazine.se (helbild båda sidor och närbild på motor) samt helbild på förare iklädd avsedd tävlingsklädsel. Urval och godkännande sker löpande.

      i

      Klass: Vintage MC (t.o.m 1949)

      Totalt 10 st tävlande

      Fordon:

      • Fordon från 1932 till och med 1949
      • Ska vara förberedd för tävling.
      • All utrustning ska se tidsmässigt korrekt ut
      • Utseendemässigt tidstypiska däck, m.a.o. inga moderna profiler/mönster
      • Minst en fungerande broms
      • Synliga tävlingsnummer – minst 20 cm höga (Man ansvarar själv för att märka sitt fordon- måla eller dekal)

      Förare:

      • Tidstypisk, heltäckande klädsel (gäller även för depåpersonal)
      • Hjälm, handskar, kängor
        Som förare ansvara man för sin egen säkerhet och avgör därmed nivån på sin klädsel

      Motor:

      • Enbart handelsbensin
      • Inga lösa delar
      • Inget bränsleläckage (visst oljeläckage ok men man sanerar själv efter sig). 

      Övrigt:

      • Allt material i depån ska vara tidstypiskt eller döljas

       Vid ansökan skickar du bilder på fordon till maria@gasolinemagazine.se (helbild och närbild på motor) samt gärna på förare iklädd avsedd tävlingsklädsel. Urval och godkännande sker löpande.

      i

      Klass: Gasoline Special Invite

      Totalt 5 st tävlande

       Fordon

      • En jokerklass som kan bli lite spännande ”Vad som helst”

      Anmälan till Gasoline Revival Race 2022

      Anmälan är bindande. Om du tvingas ställa in ditt deltagande återbetalas start- och hotellavgiften tom den sista juni 2022.

      (*-markerade fält är obligatoriska)

      Startavgift 600 kr*

      Hotell 22-23/7 1 000 kr

      Hotell 23-24/7 1 000 kr

      6 + 9 =